Alterkom Sponsorem podczas Mobile Trends Conference

W dniach 1-2 marca w Krakowie w części konferencyjnej hotelu Park Inn by Radisson odbyła się konferencja Mobile Trends

Podczas Mobile Trends w sali konferencyjnej odbywały się wystąpienia poszczególnych prelegentów, w których Alterkom brała czynny udział. Z racji tego, iż firma była jednym ze Sponsorów wydarzenia, posiadała stanowisko reklamowe, na którym prezentowała wdrażane przez siebie zastosowania. Podczas prezentacji wykorzystała zestaw sprzętowy obejmujący: iPhone, tablet oraz monitor typu Curved firmy Dell, ukazując wykorzystanie Citrix XenMobile oraz Citrix XenDesktop jako pełnego kompleksowego rozwiązania.

Social Media First

Pierwszy dzień spotkania obfitował w wystąpienia dotyczące najważniejszych trendów marketingu mobilnego. Prelekcja, otwierająca czwartkowy panel została wygłoszona przez Monike Milkowską z agencji Mobee Dick. Pokazała ona jak badać aktywność użytkowników, korzystających z aplikacji mobilnych. Następni prelegencji podzielili się ze słuchaczami wiedzą z zakresu e-commerce oraz tą, która wskazuje na zalety bankowości mobilnej. O niej opowiedział Artur Józefowski z Banku Zachodniego WBK. Na szczególną uwagę zasługuje natomiast prelekcja Grzegorza Borowieckiego z górniczej agencji kreatywnej WUNDERTEAM. Przedstawił on koncepcję, która tworzenie produktów i budowanie komunikacji opiera o dane uzyskane z mediów społecznościowych- Social Media First. Publiczność została zdecydowanie ożywiona sposobem, w jaki Grzegorz przeprowadził swoją prelekcję.

Monika Kołodziejczyk z Grupy Interia.pl/Semahead w swojej prezentacji zwróciła uwagę na to, iż mobile wkrótce stanie się się jednym z fundamentów omnichannelowych strategii marketingowych.Strategia Omnichannel zakłada, że klient powinien w bardzo łatwy sposób dotrzeć do sprzedawanego przez nas produktu lub usługi.
Pierwszy dzień został zamknięty prelekcją Krzysztofa Marca z DevaGroup, który opowiedział o mobilnym SEO oraz Mariusza Gąsiewskiego z Google, który na przykładach case studies omówił kwestię optymalizacji na stronach mobilnych. Wieczorem w muzeum japońskim Maggha odbyła się Gala Mobile Trends Awards 2017.

ASO pozwala odnaleźć aplikację spośród miliona innych

Drugiego dnia o wadze prawdy w marketingu opowiedział Roman Łoziński z Think ECO. W pigułce przedstawił on marketerom i projektantom pomysły na wykorzystanie mobile. Emilka Bojańczyk oraz Piotr Burdyło z agencji Superskrypt przedstawili kwestię wykorzystania potencjału , jaki posiada w sobie kanał mobilny, do tworzenia oryginalnego wizerunku strony.
Paweł Lewiński z Miquido przedstawił pomysł na to, by nasza aplikacja dała się odnaleźć spośród miliona innych. Należy zainstalować ASO- App Store Optimization. Jednak tak naprawdę o sukcesie aplikacji mobilnej decydują trzy kluczowe zasady: stworzenie fajnego produktu, wdrożenie oraz rzeczywiste korzyści w oczach użytkowników. O tym opowiedziała natomiast Agnieszka Czupryn z grupy WM.

Jakub Kornatowski z Qcoder/PwC wprowadził słuchaczy w kwestie spójności aplikacji z systemem operacyjnym. Tym samym zamknął swoim wystąpieniem wszystkie prelekcje Mobile Trends.
Zwieńczeniem konferencji był Quiz wiedzy o mobile oraz podziękowania skierowane w stronę Sponsorów oraz wszystkich uczestników.